09211241258
۰
راهنمای خرید
محصولات تحفیف دار
همکاران پارسیس
مشتریان ویژه
انی دسک

لپ‌تاپ مهندسی چیست؟

 

اگر دانشجوی رشته مهندسی هستید، باید به خاطر داشته باشید که امکانات همه‌ی لپتاپ ها برابر نیستند! لپ تاپ های مناسب مهندسی، لپتاپ هایی هستند که برای انجام کارهای مهندسی (بعضا طراحی یا محاسبات سنگین) و کارهای تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا این لپ تاپ ها سخت افزاری قدرتمند و شبیه به لپ تاپ گیمینگ دارند تا از عهده‌ی اجرای نرم افزارهای مختلف مهندسی و… بربیایند. لپ تاپ مهندسی مناسب انجام کارهایی مانند نقشه کشی، رندرگیری معماری، طراحی و اجرای دستگاه های مربوط به مهندسی شیمی و اجرای نرم افزارهایی مانند اتوکد، ASPEN HYSYS، SolidWorks و … است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی لپ‌تاپ‌های مناسب مهندسی بپردازیم؛ پس اگر شما نیز یک مهندس هستید و قصد خرید لپ تاپ دارید یا به دنبال تهیه لپ‌تاپ مناسب برای مجموعه‌ی خود هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید!

 

 

 

چگونه بهترین لپ تاپ مهندسی را انتخاب کنیم؟

از آنجایی که پروژه های مهندسی نیازمند دقت و عملکردهای قوی هستند و نرم افزارهای مناسب مهندسی امروزه کانفیگ هایی برابر با بازی ها دارند، لپتاپ های گیمینگ حرفه ای برای اجراء نرم افزارهای مهندسی بسیار مناسب هستند. چرا که پردازنده های قدرتمند، حافظه های رم بالا و فضاهای ذخیره سازی بسیار زیادی دارند. پس تقریبا متوجه شدیم هیچ تفاوتی بین لپ‌تاپ های گیمینگ و مهندسی وجود ندارد و یا بسیار اندک هستند! همچنین قیمت لپ تاپ مهندسی در حدود قیمت لپ تاپ های گیمینگ است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های سخت افزاری لپ‌تاپ های مهندسی می‌پردازیم.

مجموعه‌ای از بهترین لپ تاپ‌های مهندسی را می‌توانیم در دسته بندی لپ تاپ گیمینگ ایسوس مشاهد کنیم. لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس با مجموعه‌ای از بهترین سخت افزار موجود در بازار تمام نیازهای شما در اجرای نرم افزارهای مهندسی را برآورده می‌کنند. تمام لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس که در فروشگاه آی تی هوم به فروش می‌رسد با گارانتی یکپارچه ایسوس عرضه شده و تا 24 ماه اعتبار دارد.

 

پردازنده مناسب لپ تاپ های مهندسی

پردازنده یا CPU مناسب برای مهندسان

همانطور که می‌دانید پردازنده در  لپ تاپ‌ها مانند مغز عمل می‌کند و وظیفه انتقال داده‌ها را بر عهده دارد. لپ تاپ مناسب مهندسی باید حداقل یک لپ تاپ‌ Core i5 یا Ryzen 5 در دو نسل آخر باشد تا بتواند به خوبی از پس انجام کار شما بربیاید. ولی اگر قرار است سال‌های طولانی را صرف رشته مهندسی کنید و در کنار آن علاقه‌مند به فعالیت در حوزه‌های گیمینگ یا کار با نرم افزارهای گرافیکی هستید پیشنهاد ما به شما این است که از لپ تاپ Core i7 یا لپ تاپ Core i9 در نسل‌های 10 به بالا استفاده کنید زیرا قدرت پردازش این پردازنده ها بسیار بالا است!

پردازنده گرافیکی مورد نیاز مهندسان

اگر شما به دنبال بهترین لپ تاپ برای مهندسی معماری یا بهترین لپ تاپ برای مهندسی نقشه کشی هستید و در کل در رشته مهندسی کار طراحی انجام می‌دهید، پردازنده گرافیکی در انتخاب شما نقش مهمی دارد. برای انجام این کار حداقل به 4 گیگابایت و حداکثر به 16 گیگابایت کارت گرافیک مجزا نیاز دارید.

دقت کنید در واقع در تمامی لپ تاپ‌های رده بالا و حتی میان رده از دو کارت گرافیک استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها روی CPU است و برای فعالیت‌های غیر گرافیکی از این کارت گرافیک استفاده می‌شود. کارت گرافیک دوم مجزا است و برای فعالیت‌هایی که نیازمند گرافیک است از آنها استفاده می‌شود. قدرت کارت گرافیک مجزا به نوع و مقدار ظرفیت رم آن بستگی دارد.

پردازنده گرافیکی در لپ تاپ مهندسی

اگر در رشته های مهندسی معماری یا مهندسی نقشه کشی مشغول به تحصیل یا فعالیت هستید، پیشنهاد ما به شما گرافیک های GTX یا RTX و در کمترین حافظه رم 6 گیگابایت است و اگر در رشته ی خود فعالیت های طراحی سنگین ندارید پیشنهاد ما استفاده از GTX یا MX با حداقل حافظه رم 2-4 گیگابایت است.

حافظه داخلی مهم است؟

در این لپ تاپ ها به دلیل اهمیت سرعت حین انجام کار، حتما دستگاه شما باید دارای حافظه داخلی SSD باشد تا سیستم شما هنگام کار دچار هنگ و کندی نشود. برخی از سیستم‌ها دارای حافظه داخلی هیبرید هستند؛ یعنی در کنار حافظه  SSD، حافظه مکانیکی نیز دارند که این لپ تاپ‌ها به طبع سرعت مناسبی برای انجام کارها دارند.

در برخی از لپ تاپ‌ها حافظه داخلی قابلیت ارتقاء دارد. یعنی در صورتی که ظرفیت SSD به اندازه کافی نبود کاربران می‌توانند حجم آن را تا اندازه دلخواه افزایش دهند. لپ تاپ لنوو و لپ تاپ ایسوس اکثرا دارای حافظه‌های SSD هستند و برای کسانی که دوست دارند حافظه داخلی را ارتقاء دهند کاملا مناسب است. پیشنهاد ما برای لپ‌تاپ های مناسب مهندسی در کمترین حالت ممکن 512 گیگابایت حافظه SSD است.

تاثیر باتری در لپ تاپ مناسب مهندسی

یکی دیگر از گزینه‌های بسیار مهم در انتخاب یک لپتاپ مناسب مهندسی، داشتن یک باتری مناسب است. این لپ تاپ ها به دلیل این که اغلب توسط افراد جا به جا می‌شود و به برق مستقیم دسترسی ندارد حتما باید یک باتری قدرتمند داشته باشد تا حداقل بین 3 الی 4 ساعت توانایی شارژدهی داشته باشد.

600

لپ تاپ مهندسی

قابلیت حمل آسان

همان طور که در بالا گفته شد، لپ تاپ‌های مهندسی به دلیل این که دائما در حال جا به جایی هستند باید وزن و ابعاد مناسبی داشته باشند تا کاربران راحت تر بتوانند آن را حمل کنند. این لپ تاپ‌ها مانند لپ تاپ دانشجویی باید حدالامکان سبک و قابل حمل باشند.

صفحه نمایش در لپ تاپ های مهندسین چه تاثیری دارد؟

داشتن یک صفحه نمایش خوب یکی از مزایای یک لپ‌تاپ برای مهندسی است. به دلیل این که این لپ تاپ‌ها عموما در محیط‌های باز و در مجاورت نور خورشید قرارمی‌گیرند نیاز است که یک صفحه نمایش با کیفیت بالا داشته باشند تا تصاویر را با کیفیت بالا نمایش دهد.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش