09211241258
۰
راهنمای خرید
محصولات تحفیف دار
همکاران پارسیس
مشتریان ویژه
انی دسک

لپ‌تاپ گرافیکی چیست؟


اگر شما به عنوان طراح گرافیکی مشغول به فعالیت هستید، به یک لپ تاپ قدرتمند نیاز دارید. لپ تاپی که علاوه بر سخت‌‎افزار قدرتمند و ظاهر جذاب، وزن سبکی نیز داشته باشد تا اگر به صورت فریلنسری مشغول به کار هستید، بتوانید لپ تاپ خود را به همراه داشته باشید و به راحتی آن را جا به جا کنید. در این مقاله قرار است به معرفی چند لپ تاپ برای کارهای گرافیکی بپردازیم و بیان کنیم که بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. بنابراین تا انتهای مطلب با آی تی هوم همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم…

بررسی سخت افزاری لپ تاپ گرافیکی

اگر شما قصد خرید لپ تاپ گرافیکی را دارید، به طبع قرار است تا از آن برای انجام کارهای گرافیکی استفاده کنید. پس برای انجام این کار به سخت‌افزار قدرتمند و سریع نیاز دارید. منظور از سخت افزار قدرتمند، پردازنده‌ای است که هم زمان بتواند چندین دستور را اجرا کند. البته در کنار پردازنده، بسته به نوع فعالیت‌تان، ممکن است به یک کارت گرافیک یا GPU قدرتمند هم نیاز داشته باشید.

برای اطلاع بهتر در مورد سخت افزار لپ تاپ برای کارهای گرافیکی در ادامه به صورت جداگانه به بررسی هر بخش پرداخته‌ایم. البته شما می توانید خلاصه‌ای جذاب و مفید از مقاله را در پادکست زیر بشنوید و اطلاعات مفیدی را در خصوص لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی به دست آورید.

 
 

بررسی پردازنده در لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

همانطور که اطلاع دارید، مهمترین وظیفه در هر سیستم بر عهده CPU است. پردازنده که همانطور که از نام آن پیدا است وظیفه پردازش عملکرد ها را دارد در بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی پردازنده باید قدرت کافی داشته باشد تا در کنار پردازش و محاسبات گرافیکی سایر دستورات شما را بین قطعات مختلف تقسیم کرده و به بهترین شکل ممکن انجام دهد. به همین دلیل باید در انتخاب پردازنده دقت کنیم.

اگر شما بتوانید به سراغ خرید لپ تاپ گرافیکی در سری و نسل جدید پردازنده بروید، بهتر است. چرا که ویژگی هایی دارد که قطعا در نسل های قبل وجود ندارد یا ضیعف است. همچنین در کنار نسل باید به ویژگی های دیگری مانند تعداد هسته، سرعت کلاک و بازه فرکانس نیز توجه کنید. اگر قصد خرید لپ تاپی با پردازنده اینتل را دارید، پیشنهاد ما به شما برای انتخاب پردازنده در لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی، گزینه‌های زیر است.

حداقل پردازندهIntel Core i5نسل دوازده یا سیزده
پردازنده پیشنهادیIntel Core i7نسل دوازده یا سیزده
پردازنده مناسب برای پروژه‌های سنگینIntel Core i9نسل دوازده یا سیزده

 

البته لپ تاپ‌های اپل هم برای کارهای گرافیکی بسیار مناسب هستند. مک بوک‌های اپل از چیپ‌های AMD یا اینتل استفاده نمی‌کنند و اپل این لپ تاپ‌ها را با چیپ‌های اختصاصی M خود تولید می‌کند. چیپ‌های M علاوه بر قدرت بسیار بالا، بسیار بهینه هستند و عمر باتری زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. همین مسئله باعث شده تا ما شدیدا این لپ تاپ‌ها را به کسانی که به انجام کارهای گرافیکی علاقه دارند، توصیه کنیم.

بررسی کارت گرافیک در بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

کارت گرافیک یا GPU در لپ تاپ، به نوع کاری که می‌خواهید انجام دهید بستگی دارد. اگر کار اصلی شما طراحی تصاویر ثابت و بدون تحرک، خلق بروشورهای جذاب و اینفوگرافیک‌های درگیرکننده است، می‌توانید با یک گرافیک یکپارچه مدرن مثل Intel Iris Xe هم کار خود را راه انداخته و کمی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

600

اما اگر مایل به انجام کارهای گرافیکی متحرک و دارای موشن هستید، به یک کارت گرافیک مجزا، یک پردازنده قدرتمندتر و حداکثر میزان حافظه رم ممکن نیاز خواهید داشت. کارت گرافیک مورد نظر شما حداقل باید 4 گیگابایت حافظه اختصاصی داشته باشد تا بتوانید امور دلخواه خود را در نهایت سادگی و سرعت انجام دهید. برای انتخاب یک لپ تاپ با کارت گرافیک ایده آل پیشنهاد ما به شما انتخاب یکی از گزینه های زیر بر اساس بودجه و نیاز شما است.

حداقل کارت گرافیکNvidia GTX 1660Nvidia RTX 3050
کارت گرافیک پیشنهادیNvidia RTX 3060Nvidia RTX 3070
کارت گرافیک مناسب برای پروژه‌های سنگینNvidia RTX 3080Nvidia RTX 4080

 

بررسی حافظه رم در لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی

آیا شما جزو گرافیست‌هایی هستید که در زمان انجام کار چند نرم‌افزار را به صورت همزمان با یکدیگر اجرا می‌کنید؟ باید بدانید که تمام اطلاعات نرم افزارهای در حال اجرا، در حافظه رم ذخیره می‌شود. هرچه نرم افزارهای بیش‌تری را اجرا کنید یا پروژه شما حجم بیش‌تری داشته باشد، به حافظه رم بیش‌تری نیاز دارید. نرم‌افزارهای گرافیکی معمولا به حافظه رم بالایی نیز دارند و حجم بالایی را اشغال می کنند. به همین دلیل شما باید به سراغ لپ تاپ هایی بروید که رم بالایی دارند و همچنین قابلیت ارتقا رم نیز برای آن ها وجود دارد. در ادامه به حافظه رم مورد نیاز در لپ تاپ گرافیکی و بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین اشاره کرده ایم.

حداقل حافظه رم16 گیگابایت
حافظه رم پیشنهادی32 گیگابایت
حافظه رم مناسب برای پروژه‌های سنگین64 گیگابایت

مشاهده بیشتر لپ تاپ‌هایی با رم بالا: لپ تاپ رم 16

بررسی فضای ذخیره سازی در لپ تاپ گرافیکی

تمام نرم‌افزارها و اطلاعات شما در فضای ذخیره‌سازی قرار می‌گیرند. این حافظه می‌تواند از نوع SSD یا HDD باشد. البته توصیه می‌شود که در سال 2024 اکیدا به سمت هارددیسک‌های سنتی نروید. تمام “لپ تاپ‌های مناسب کارهای گرافیکی” مدرن از حافظه SSD استفاده می‌کنند که سرعت بیش‌تری دارد و در کنار آن انرژی کمتری را نیز مصرف می‌کند. از آنجایی که گرافیست ها با فایل های زیادی سروکار دارند. پس بهتر است تا در همان ابتدای کار به سراغ خرید لپ تاپ با حافظه ذخیره‌سازی بالا بروند که گزینه‌های پیشنهادی ما به شما به شرح زیر است:

حداقل فضای ذخیره سازی512 گیگابایت از نوع SSD
فضای ذخیره سازی پیشنهادی1 ترابایت از نوع SSD

نمایشگر مناسب لپ تاپ گرافیکی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک لپ تاپ کارهای گرافیکی، نمایشگر آن است. دنیای کارهای گرافیکی، از طراحی وب تا تدوین فیلم به آنچه که مشاهده می‌کنید بستگی دارد. به همین دلیل باید به نمایشگر لپ تاپ دقت کنید. در یک دنیای ایده‌آل هر کسی که به دنبال انجام کارهای گرافیکی است، به یک نمایشگر OLED 4K دسترسی خواهد داشت.

البته باید بدانید میزان روشنایی، پوشش فضای رنگی DCI-P3 و دقت رنگ بالا مهم‌تر از رزولوشن و فناوری پنل هستند. خصوصا اگر به دنبال کار در محیط‌های خارجی هستید، باید مطمئن شوید که نمایشگر لپ تاپ شما روشنایی کافی را دارد.

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش